פדגוגיה טיפולית

תוכנית היל"ה, הנמצאת תחת המטריה הרחבה של אגף א' לילדים ונוער בסיכון, קולטת מידי שנה אלפי בני נוער שנשרו ממסגרות הלימודים הפורמליות. הלמידה בתוכנית היל"ה מתקיימת ביחידות לקידום נוער בכל רחבי הארץ ובכל המגזרים בנוסף למסגרות של חסות הנוער. הפדגוגיה הטיפולית, המתבססת על הבנה טיפולית ויישומה בדרכים פדגוגיות היא אבן בניין משמעותית בתפיסה החינוכית- פדגוגית בתוכנית היל"ה. 

 

"פדגוגיה טיפולית היא תפיסה תיאורטית ומקצועית העוסקת בקשר שבין נפש התלמיד שחווה בחייו מצבי כישלון, אכזבה ופגיעות רגשיות ופיזיות לבין תהליכי למידה ועמידה בהישגים לימודיים נורמטיביים. החיבור בין הפדגוגיה לטיפול, התכנים, שיטות ההוראה ועולם הרגש, מאפשר לקדם את התלמיד לעבר הישגים משמעותיים המובילים לשינוי התודעה שלו כבוגר עצמאי ומצליח. גישת הפדגוגיה הטיפולית פותחה במקורה כחלק מהניסיונות לקדם את יכולת הלמידה ולהביא להישגים לימודיים משמעותיים בקרב תלמידים בסיכון השוהים במסגרות חוץ- ביתיות - אוכלוסיית הקצה ברצף הטיפולי. הגישה עשויה לשמש תשתית להבנה ולקידום השכלתם של בני נוער במצבי סיכון במגוון מסגרות נוספות הן בקהילה והן מחוצה לה." מתוך מויאל, ח' (2018). פדגוגיה טיפולית השכלה מעוררת תקווה לבני נוער במצבי סיכון אגף א' לילדים ונוער בסיכון, משרד החינוך.

 

החוברת המלאה פדגוגיה טיפולית השכלה מעוררת תקווה לבני נוער במצבי סיכון ​